Hardcore TABATA

Co je TABATA ?

Možná někteří z Vás o této metodě již slyšeli a někteří to slyšíte poprvé. Jedná se o nový a zajímavý způsob tréninkové metody, která se považuje za velmi náročnou a nedoporučuje se lidem, kteří se sportem začínají. Revoluční způsob tréninku je pojmenován po japonském lékaři jménem Izumi Tabata. Tento pán se svými spolupracovníky v japonském městě Kanoya na základě svých výzkumů poukazuje na vysokou účinnost této metody.

Cvičení se skládá ze šesti až sedmi 20 sekundových cviků prováděných na 100 %, proložených dobou odpočinku 10 sekund. Klíčem k efektivitě v Tabata cvičení se jeví krátké intervaly odpočinku mezi cvičením.

Tabata zvyšuje nejen vaši kardio-respirační zdatnost, ale také svalovou sílu (záleží na výběru cviků, které si zvolíte a co chcete tréninkem rozvíjet). 

Zajímavé jsou zjištění, že vytrvalostní cvičení tento efekt vůbec nezpůsobují a přesto je mnozí lidé považují za nejvíce účinné v otázkách zdraví i prevence. Snad nejdůležitější je informace, že vysoce intenzivní cvičení zvyšují kondici mnohem efektivněji než vytrvalostní cvičení. Abyste zaměstnali své tělo plnohodnotným tréninkem, musíte dát zabrat 3 typům svalových vláken, které se ve Vašem těle nacházejí.

Tabata nabízí rychlý způsob, jak se dostat do formy do pouhých čtyř minut vysokou intenzitou cvičení. A však varujeme, že je tento režim hodně vysilující. Tato tréninková metoda byla původně vyvinuta pro olympijské atlety, a i doktor Tabata hlásil, že oni si sáhli na dno svých sil. Takže tento styl tréninku není úplně vhodný pro začátečníka. Měl by ho vykonávat pouze někdo, kdo má solidní fyzickou zdatnost a dobrý zdravotní stav.

Zpět